Personligt varumärke

Branding – ett sätt att positionera dig

Jag hjäper dig att förstå värdet av ditt personliga varumärke och hur du attraherar de kunder som står i kö för dina varor och tjänster, speciellt om du vill leva på ditt eget företag. Att försöka nå alla kunder kan vara förödande för ditt företag. Det är bättre att ringa in vilka kunder du faktiskt vill göra affärer med.

Detta är för dig som inte är rädd för att faktiskt göra det jobb som krävs. Du beöver ha din idé klar och veta åt vilket håll du vill gå. Har du ingen hemsida än? Inga problem, det kan jag hjälpa dig med. Här kan du ta en titt på några hemsidor jag gjort, förutom denna du surfar på nu.

Du kan välja ett paket som passar just ditt företag

Jag erbjuder olika paket som anpassats efter olika behov. 1. Onlinekurs för dig som vill göra allt själv. 2. Done for You – Branding-paket med ditt personliga varumärkes färger, bildspråk och typsnitt. 3. Hemsidor, alltid anpassade för mobilen så sidan ser snygg ut även i smått format  Jag erbjuder tre olika nivåer på hemsida och du behöver inte göra något tekniskt själv. Jag tar bara emot 5-6 kunder per år i nivå 3. 

Är du redo att lyfta ditt varumärke?

Varför färganalys är viktigt

Bli ett med ditt varumärke och stick ut

Färganalys är en viktig del av varumärkesidentitet och marknadsföring. Färger har en stark påverkan på människors känslor, uppfattningar och beteenden. När du kopplar färganalys till ditt varumärke, är det viktigt att välja färger som kommunicerar rätt budskap och som är i linje med ditt varumärkes värderingar. 

Bransch och konkurrens: Ta hänsyn till vilka färger som är vanliga inom din bransch och bland dina konkurrenter. Att sticka ut med unika färger kan vara fördelaktigt, men det är också viktigt att vara uppmärksam på branschens förväntningar..

Kom ihåg att färger kan ha olika betydelser i olika kulturer. Om du har en global målgrupp eller verkar internationellt, se till att färgerna du väljer inte stöter på kulturella känsligheter.

Genom att välja de rätta färgerna kan du skapa en stark varumärkesidentitet som resonerar med din målgrupp och kommunicerar ditt varumärkes budskap på ett kraftfullt sätt. Vårt sätt att arbeta är unikt då vi väljer färger så du ska smälta in i den image du bygger för ditt företag men sticka ut i förhållande till andra.

error: Content is protected !!