Bli av med ditt farliga bukfett

Du kan surfa dygnet runt på nätet för att leta efter lösningen till hur du ska bli av med fettet runt midjan. I stort sett består allt du hittar av samma information, presenterat på lite olika sätt. Undvik alkohol, drick grönt te, ät fullkorn, undvik godis och läsk, drick citronvatten på fastande mage, låt bli ris, potatis och pasta. Listan kan göras hur lång som helst, men resultatet du får fram får dig att undra: vad kan jag egentligen äta? Det du ska tänka på är att de flesta som skriver om detta, är journalister eller skribenter som letar fakta som de skriver om i ny form. De flesta har ingen egen erfarenhet av varken viktminskning eller en problemkropp. Det blir inte mycket kvar på din meny och resultatet av det kan bli att du äter för lite och får ett underskott av näringsämnen. DET kan resultera i att din kropp vägrar att släppa kilon ifrån sig.

Om du vill slippa den ångest det ger att läsa allt som står på nätet om detta och ta den snabbaste vägen mot resultat, ta hjälp av någon som verkligen vet hur det fungerar, med egen erfarenhet och förstahandsinformation.

Jag har personligen gått igenom kraftig infektion, stress, utmattning, barnafödande och övergångsålder. Detta har gett mig nycklarna till vad som fungerar och vad som inte gör det.

Dieter behövs ibland, om du lider av någon sjukdomshistorik, men olika läkare tror på sin teori. Nyligen pratade jag med en man som väger över 100 kg, har högt blodtryck och högt kolesterol. Hans läkare rekommenderade mycket frukt. Hm, det har jag aldrig hört ska vara bra, då blodsockret höjs och oanvänd energi omvandlas till fett, även om det kommer från frukt.

Genom att äta på rätt sätt för just din kropp, kan vissa metaboliska och autoimmuna sjukdomar lindras. Det som passar för din granne kanske är helt fel för dig, men kontentan är: alla näringsämnen måste intas för att kroppen ska lita på dig och släppa överflöds-kilon. Ett stort överskott av kolhydrater, fett eller kalorier är aldrig önskvärt om du vill gå ner i vikt.

Många som arbetar med enbart träning, vill gärna låta gällande att du kan forma din kropp och minska i vikt om du följer ett visst träningsschema. Många av dem har också fått inse att det inte räcker och har utbildat sig vidare till kostrådgivare. Det är och förblir alltid intaget av födoämnen som snabbast kan påverka din vikt. Att sedan träna som ett komplement till detta är av godo, men att bara träna för att gå ner i vikt fungerar helt enkelt inte om du är en vanlig arbetande person. De som kan få resultat av träning och i gengäld äta allt de vill, tränar ofta på elitnivå, antingen inom aerobisk sport eller kropps-byggning.

För att återknyta till min erfarenhet av en kropp som inte svarar på försök till viktnedgång beroende på en oreda i hormonsystemet, kan jag bara uppmuntra dig som lider av samma fenomen, att gå en av kurserna jag erbjuder. Du får ett färdigt program att följa och viktnedgången låter inte vänta på sig. Jag erbjuder olika paket, även för dig som inte har metaboliska störningar, om du till exempel behöver tappa i vikt snabbt inför en speciell händelse.

Kursutbud

  • Metaboliska störningar typ sköldkörtel-problem och hormonrubbningar
  • Riskzonen för diabetes typ 2
  • Högt blodtryck
  • Alltid hungrig
  • Kickstart med färdiga milkshakes och soppor

Håll dig uppdaterad kring vad som händer

Skriv upp dig på mailinglistan för att ta del av nyheter, rabatter och tips

DU FINNS NU UPPSKRIVEN PÅ MAILINGLISTAN!